wtorek, 15 marca 2011

RYNEK PRACY

Wielu z Was pyta mnie o możliwości pracy na Lanzarote.
W związku z tym podzielę się kilkoma faktami i osobistymi uwagami w tym temacie.
Zacznę od tego, że jeśli tematy oznaczałabym kolorami, ten miałby kolor czarny :)

Informacje statystyczne i ogólne:
-80% mieszkańców Lanzarote żyje z turystyki, pozostała część pracuje w rolnictwie, przy konstrukcjach, rybołówstwie i innych sektorach, ale pośrednio również zależą od turystyki.
-Wskaźnik bezrobocia na Lanzarote to prawie 30%.
-miesięczne zarobki są zróżnicowane, ale normalna przeciętna pensja to około 1 tyś euro (bardzo orientacyjnie). Dwa dni wolne w tygodniu sa tutaj luksusem.
-wynajem mieszkania to około 500 euro miesięcznie. /aktualizacja w 2018 roku: wynajem mieszkania graniczy z cudem. Moze trafic sie kawalerka za 900-1000 euro/. Mieszkania przypominaja tu bardziej piwnice na ziemniaki niz przytulne miejsce, w ktorym chcialoby sie odpoczac.

Moje osobiste uwagi są takie, że jeśli ktoś nie radzi sobie w Polsce, to sama obecność na wyspie niewiele zmieni. To nie Londyn, gdzie Polacy mogą znaleźć tzw. prace „gdziekolwiek”. Wyspa ma bardzo ograniczone rozmiary i możliwości. Raczej trzeba mieć na nią pomysł już przed wyjazdem a nie liczyć na „cokolwiek”, no a przynajmniej mieć ze sobą oszczędności.
Osoby, które mają bardziej określoną wizje siebie na wyspie, ciekawe pomysły, inicjatywę i znają języki obce, mają oczywiście większą szansę na sukces :)

Warto też wiedzieć, że komunikacja na Lanzarote jest bardzo kiepska i o ile nie mieszkacie obok miejsca pracy, raczej niezbędny jest samochód.

Ja nie jestem żadną agencja pracy, ale ponieważ często się do mnie zwracacie z pytaniami to uprzedzam, że nie mam możliwości szukać nikomu pracy, aczkolwiek możecie mi napisać info o sobie, jakie znacie języki i będę Was miała w pamięci. Może się zdarzyć, że akurat coś gdzieś usłyszę, skojarzę i dam znać. Nigdy nie wiadomo :)

21 komentarzy:

  1. a nie poszukujesz przypadkiem kucharza albo sprzątaczki do swojego mieszkania? ;)
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, Olu, właśnie poszukuje pomocy domowej, najlepiej z dyplomem biotechnologa. Niestety jak na razie jestem niewypłacalna, więc wchodzi w grę tylko wolontariat ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. a swoją drogą to śmiem twierdzić, że ukrywasz część dochodów, przecież pamietam, ze chciałas mnie sprzedac do zagranicznego domu publicznego, brzmiało to wtedy jakbyś miała sporo doświadczenia w tym temacie. A z innej strony to myslę, że miałbym sporą szansę na sukces:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ah tak, zapomnialam, i sprzedaje ludzi do marokanskiego burdelu! ;) Ale nie liczylam, bo to grosze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kuba, ciebie tez?! to teraz już wiadomo że to nie była ściema;)

    OdpowiedzUsuń
  6. :) no to się pewnie spotkamy; jak cie rozpoznam wśród tego tłumu sprzedanych przez Magdę osoób? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. hmm, to mnie zaciekawiło..., czy na wyspach dzieją się jakieś pogańskie obrządki tubylców? czy jedynym obrządkiem jest zarabianie na turystach?:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Czesc Magda. Mieszkam na Lanzarocie od jakiegos czasu, jezeli jestes jeszcze na wyspie ~ prosze o kontakt. Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesc Monika. Jestem tu jeszcze, tak. W zasadzie to nigdzie sie stad nie ruszam :) moj mail jest podany publicznie mag.rydz@gmail.com wiec mozna pisac. Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Witam :)
    Nie wiem czy tu jeszcze zaglądasz , ale napisze , jestem Ania i skończyłam szkołę aktorską , wiem ,że jeżeli chodzi o prace w zawodzie to na wyspie nie mam czego szukać ale nie o tym ;) znam lanzarote , byłam tam 4 lata temu , zakochałam się w tym miejscu , moim marzeniem jest pojechać tam znowu ... ale bardziej jako osoba , która ewentualnie mogłaby tam zamieszkać, zaszyć się aby odnaleść spokój ducha ,jeżeli będziesz ckolwiek wiedziała na temat pracy proszę o napisanie ... mój e mail : alizee@poczta.onet.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj :-) dasz mi swój namiar na mój mail? Napiszę na priv w jakim charakterze chciałbym zdobyć informacje. stefaniziol@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój mail jest podany w tu w zakladce, na mojej stronie, wszedzie :) mag.rydz@gmail.com Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Witam.
    Ja mieszkam na Lanzarote i przyznam ze teraz jest juz troche lepiej z ppraca niz w 2011 i 2012. Takze jak chcesz pracowac to praca tu jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Się ma
      Jestem zainteresowany pracą jako pomocnik kucharza(commi chef moze też być zmywak albo housekeeping). Start już jestem ale zakochałem się w tych Wyspach. Jak tam można pracę ogarnąć?. Proszę o odpowiedź. Jacek. Mój email: jacek123690@interia.pl

      Usuń
  12. Witm Krrzysztof Mam pytanie; czy jako fryzer damsko meski miala by, szanse znajsc tam prace lub otworzyc swoja dzialalnosc gopodarcza jako fryzjer? jesli mozesz mi odpowiedziec na moj email adress byla bym wdzieczna. mariola@hotmail.co.uk Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej ;-)
    jadę na Lanzarote w śerpniu na praktyki. Jak na razie nie szukam pracy ale raczej przyjaznej duszy ;-) będę w Hotelu Gran@Spa Hotel;-) jesli wiesz coś więcej o tym hotelu prosze daj znać i może jesli miałabys czas się spotkac to tez daj znać ;-) pozdrawiam Sylwia ( sylwia_5@poczta.onet.pl)

    OdpowiedzUsuń
  14. witam poszukuje pracy jako masazysta. Mam ukonczona szkole z dyplomem. Czy orientujesz sie jak to wyglada w hotelach na wyspie ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Trendy HR to nowe kierunki i innowacje w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Dynamika rynku pracy oraz zmieniające się oczekiwania pracowników i pracodawców wpływają na rozwój trendów HR. Wśród obecnych trendów HR można wyróżnić takie aspekty jak elastyczne formy zatrudnienia, praca zdalna, rozwój umiejętności miękkich, innowacyjne metody rekrutacji i selekcji, jak również dbałość o równowagę między pracą a życiem prywatnym. Organizacje, które chcą być konkurencyjne na rynku pracy, muszą śledzić trendy HR i dostosowywać swoje strategie zarządzania zasobami ludzkimi do zmieniających się warunków i oczekiwań pracowników.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za podzielenie się tym artykułem! Rynek pracy to ważny temat, szczególnie w dzisiejszych czasach. Czy ktoś ma doświadczenia lub spostrzeżenia dotyczące zmian na rynku pracy, o których warto byłoby porozmawiać?

    OdpowiedzUsuń