wtorek, 10 maja 2011

WIZYTA U LEKARZA

Wyjeżdżając na jakiś czas za granice, warto wyrobić sobie Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, która uprawnia do wizyty u lekarza pierwszego kontaktu w nagłych przypadkach, jeśli jesteśmy ubezpieczeni w Polsce. Potwierdzam- działa :) Nie pamiętam dokładnie zasad, ale chyba z góry musicie wiedzieć w jakiej miejscowości będziecie przebywać- idealnie jest znać adres, chodzi o przydzielenie Wam najbliższej placówki. Niewiele pamiętam na ten temat, więc o szczegóły pytajcie w NFZ.
Karta wygląda tak:


Do szpitala lub przychodni zgłaszamy się z tym dokumentem i z dowodem osobistym.
Był weekend więc musiałam iść na ostry dyżur. Obsługa szpitala jest sympatyczna, wypełnianie papierków zajmuje zaledwie 30 sekund. Przechodzi się do poczekalni, po paru minutach przyjmuje nas pielęgniarka i sporządza raport na temat choroby, okoliczności, stanu zdrowia itp... Następnie czekamy na lekarza, w moim przypadku trwało to ponad godzinę. Prawda jest taka, ze szpital nie jest przygotowany na obsługę takiej ilości mieszkańców i turystów, jaka przebywa na wyspie, ale w Polsce zdarzało mi się czekać i po kilka godzin, więc nie jest chyba tak źle :)
Po zabiegu (nacięcie bąbli) i opatrzeniu rany dostałam papierek ze szczegółowym opisem przypadku i skierowaniem na dalsze leczenie w moim lokalnym ośrodku zdrowia, gdzie teraz już przemiła pielęgniarka zmienia mi opatrunki.
Będę żyła! :)

8 komentarzy:

  1. Jeśli ja chcę iść do lekarza to rejestruję się bezpośrednio poprzez https://cmp.med.pl/ i wybieram swojego specjalistę. Wtedy mam całkowitą swobodę w wyborze placówki medycznej oraz terminu wizyty. W dzisiejszych czasach takie ułatwienie jest niezbędne gdy chcemy prawidłowo zadbać o swoje zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywistym jest, że każdy z nas zazwyczaj chodzi do lekarza wtedy kiedy tego faktycznie potrzebuje. Ja również jestem zdania, że właśnie dlatego fajnie jest mieć dobre ubezpieczenie. W moim przypadku świetnie sprawdza się ubezpieczenie od koronawirusa https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-od-koronawirusa/ które w końcu jest nowością.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście jeśli chodzi o same wizyty u lekarzy to jest ważne również to gdzie się wybieramy. Ja zdecydowałam się na wizytę w https://cmp.med.pl/cmp-bialoleka/lekarz-rodzinny/ ponieważ dokładnie wiem jak dobrych lekarzy rodzinnych tam mogę zastać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że właśnie w takich sytuacjach bardzo przydaje się ubezpieczenie zdrowotne https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie które jest po prostu ważne. Jak dla mnie jest to bardzo dobre rozwiązanie i jestem zdania, że po prostu fajnie jest je mieć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie wizyty u lekarzy zazwyczaj są nieplanowane przez nas ale jak już do niego trafimy to moim zdaniem warto jest iść do najlepszego specjalisty. W sumie również czytałem na stronie https://podstawybiznesu.pl/obowiazki-lekarzy-w-czasie-epidemii/ o tym jakie aktualnie obowiązki mają lekarze w tym okresie epidemii.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyjeżdżając za granicę warto pamiętać o tym, aby sprawdzić jak wygląda służba zdrowia w kraju, do którego się wybieramy. Dzięki temu w przypadku gorszego samopoczucia lub wypadku nie zderzymy się ze ścianą i unikniemy problemów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto zadbać o swoje zdrowie i regularnie odwiedzać lekarza. Zdrowie jest najważniejsze, dlatego regularne kontrole są kluczowe dla utrzymania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej.

    OdpowiedzUsuń