poniedziałek, 18 października 2010

LANZAROTE W PIGUŁCE

Lanzarote jest jedną z siedmiu głównych Wysp Kanaryjskich, najbardziej wysuniętą na północ, leży na Oceanie Atlantyckim. Najbliższe sąsiadujące państwo to Maroko, oddalone o 140 km.

Klimat: podzwrotnikowy, „wieczna wiosna”
Powierzchnia: 845,94 km², wyspę można ja przejechać z północy na południe w 1 godzinę
Wyspa wulkaniczna: ostatni czynny wulkan w 1824 r.
Najwyższy szczyt: 670 m, Las Peñas del Chache
Stolica: Arrecife
Ludność: 141.938 mieszkańców (plus około 40 tyś. turystów dziennie)
Turyści: 2 mln rocznie, głównie Niemcy i Anglicy
Język: hiszpański, z pewnymi różnicami w zasobie słownictwa, nazwy miejscowości zachowały się w aborygeńskim języku bereber (berberyjskim)
Waluta: euro
Prezydent wyspy: Don Pedro San Gines


Słowa kluczowe: wulkany, wiatr, słońce, różnorodność krajobrazu, tradycja, fiesta, relaks, Cesar Manrique, kaktusy, palmy, papas con mojo, wino, naturyzm, wypadki samochodowe, sekret, aborygeni, sól, woda, plaża, jaskinia, la Geria, jameos, hotele, kafejki, bary, restauracje, guagua, winiarnie, SPA.


Wybrane widoki z Lanzarote:

Widok na moje pueblo - Tahiche :)

Plaża Famara.

La Geria- uprawa winogron.

Północna częśc Lanzarote z widokiem na wyspę La Graciosa.

Typowy krajobraz wulkaniczny.




3 komentarze:

  1. słoneczko i piękne widoki są takie kuszące, jeszcze nie byłam w tym roku na wakacjach i tak się rozmarzyłam...
    Ola Cichocka

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do odwiedzenia tematu "Jak do mnie trafic?" i szukania lotów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj chciałabym bardzo... Tylko pieniązkow brak :)

    OdpowiedzUsuń